vrije week siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu vrije week siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

vrije week siem reap

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

weekje siem reap

Deze week was anders dan anders. Doordat michelle een beetje ziekjes was konden we maaandag niet naar het dorp vertrekken. ook was deze week de koning jarignwat hier in drie dagen gevierd wordt, waardoor de lessen niet doorgingen. Hierdoor was het niet de moeite om naar het dorp te gaan.

deze week hebben we besteed aan een aantal culturele activiteiten en aan wat schoolwerk. Volgendeweek houden michelle en ik namelijk een gameday. Dit is iets wat we doen voor een examenopdracht voor school. We organiseren voor het dorpje een spel/sportdag met als thema "hollandse gameday". Dat wordt dus onder andere: koekhappen, spijkerpoepen en ezeltjeprikken. We zijn flink bezig geweest deze week met het maken van een draaiboek.

Een van de culturele dingen die we hebben gedaan was het bezoeken van een butterflygarden. Hier hebben we woensdagochtend lekker ontbeten. Het was een kleinere tuin dan we verwacht hadden, maar er waren veel vlinders en we hebben een paar mooie plaatjes kunnen schieten.

Donderdag avond zijn we naar "the smile of Angkor" geweest. Dit was een grote dans/muziek/theatershow. Dit was echt super gaaf. Er werd een soort verhaal uitgebeeld en verteld over het ontstaan van Angkor en de costuums waren zo mooi. De cambodjaanse mensen, vooral vrouwen, zijn sowieso heel mooi. Het was echt genieten en de 70 minuten vlogen om. Voor de show keken we ook onze ogen uit want we kregen ook een "all you can eat" diner, woooow dat was groot en veel en lekker!! Het was een topavond

De volgende ochtend moesten we om half 5 op, want we werden om 5 uur opgehaald om naar de surprise bij de tempel van Angkor Watt te kijken. We hebben 7 uur rondgelopen in ongeveer 40 graden. Klimmend op, door en langs tempels. Het was flink zweten geblazen, maar het was de moeite waard. Wat een mooie ochtend. Het is niet gek dat dit een van de 7 wereldwonderen is. Zo veel grote tempels met hoge trappen, en de mooiste reliëfs.

Vandaag zijn we naar een traditionele cambodjaanse bruiloft geweest, van een van onze teachers. Om 8 uur vanochtend zaten we in de make-up. Dat is een heel gedoe hier. Allereerst wordt heel je gezicht vol geplamuurd met witte foundation en poeder. Daarna werden onze ogen wel heel mooi opgemaakt en ons haar gedaan. Het was erg wennen maar wel heel mooi.

Een beetje zenuwachtig zaten we toch wel in de tuktuk naar het dorpje waar de bruiloft was. We waren een beetje bang dat we misschien overdressed zouden zijn. Eenmaal op de bruiloft bleek dat ook wel een beetje zo te zijn, iedereen keek ons aan. Gelukkig kregen we wel veel complimenten over hoe we eruit zagen, vooral de cambodjaanse mannen werden er heel blij van. De bruiloft bestond uit veel eten, drinken en dansen. Daarna was t de bedoeling dat we weer vertrokken. Wat minder goede kennissen horen niet de hele dag erbij te zijn. Eenmaal thuis aangekomen was het flink schrobben om ons flinke masker er weer af te krijgen. Met pijn in ons hart ontdeden wij ons van de opgeplakte schoonheid haha.

Morgen vertrekken we weer naar het dorp en gaan we er weer tegenaan. Daar heb ik ook wel weer super veel zin in na een week lang uiteten en een hotelleven.
tot volgende week!

• 18 Mei 2014 - 18:49

Eva:

Je zag er prachtig uit! Succes met je gameday! Ik ben benieuwd hihi ik zie ze allemaal gaan! Spijkerpoepen....