week 5 chuck - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu week 5 chuck - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

week 5 chuck

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Oh oh wat gaat de tijd toch snel hier. Nog maar 5 weken en dan zit de stage er al weer op.

Deze week zijn we begonnen met het verder schilderen van het schooltje. Tot onze grote verbazing waren de nieuwe muren er al ingezet dus konden we lekker verder met schilderen. daarna zijn we even bij het meisje met de dwarslaesie weesten kijken. Dit doen we een paar keer per week, om te kijken of alles goed met haar gaat.

verder hebben de leraren er deze week wat minder zin in. Bij de prepair 's ochtendsnkomen ze allemaal te laat en ook tijdens de lessen 's avonds. Wij met ons westerse gehaast moeten hier nog steeds vaak aan wennen, al kunnen we er ook wel om lachen.

ook de regen die steeds meer gaat vallen wennen we aan, we vragen er zelfs af en toe om. Tijdens zo'n bui gaat het hard waaien en koelt het een klein beetje af. Deze week zijn er twee hele harde tropische regen en onweerbuien geweest. Het is zo leuk om te zijn dat de kinderen daar echt niks om geven en vrolijk in de buitendouche door fietsen en door spelen.

Het is sowieso heel leuk hier om te zien hoe de kinderen zich bezighouden. Het is zo'n groot verschil vergeleken met Nederland. De kindren gaan hier een uur eerder naar school en gaan dan spelletjes spelen met steentjes, en ze zijn er heel blij mee. Verder zjn ze heel vindingrijk met hun fietsjes en andere dingen, ze verzinnen er de gekste dingen mee.

Verder hebben we deze week bij twee klassen haren gewassen. Dat is ook heel leuk om te doen. Ook heb ik een keer tijdens de les van Von mijn eigen gemaakte spel gedaan, deze viel ook bij deze klas in de smaak.

Het leven in het dorpje gaat ook prima nu we nog maar met zijn tweetjes over zijn. Buiten de werkjes van de organisatie houden we ons bezig met uitrusten, lezen, werken aan ons draaiboek vwn de gameday van volgende week, en eten koken. Deze week heb ik voor eerst een groenteomelet gemaakt en hij was ondanks de primitieve omstandigheden, vele aanvallende beestjes, geen licht en storm toch goed gelukt. Ook het pannekoeken bakken gaat wekelijks super.

Vandaag hebben we heel het draaiboek voor de gameday afgemaakt. Hij is heel mooi geworden en we zijn er stiekem best trots op. Ook hebben we de boodschappen gedaan voor de gameday. Morgen gaan we mijn verjaardag vieren en dan volgt er een nieuwe week in chuck die heel druk zal worden. We hebben er heel veel zin in, maar daarover lezen jullie volgende week meer!

Houdoee!

• 24 Mei 2014 - 21:36

Juliette:

wat fijn dat jullie nog steeds genieten.
    wat gaat de tijd snel.