week 7 en 8 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu week 7 en 8 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

week 7 en 8

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

13 Juni 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallohallo,

Vandaag een verslagje van twee weekjes. Vorige week was er namelijk weinig gebeurd, omdat ik weer eens zo nodig ziek moest worden. Op de maandag gewoon vertrokken naar het dorp, met de nieuwe vrijwilligster. Maandag nacht begon de keelpijn en hoofdpijn. Ik dacht dat ik gewoon weer verkouden was van de airco, maar helaas. Ook de dinsdag werd het niet minder en ik kreeg koorts en begon me vrij ellendig te voelen.

Dat betekende woensdag ochtend terugkeren naar de stad, want als je ziek bent kan je beter niet in het dorp blijven. Het was ook maar goed dat ik gelijk langs de dokter ging want ik bleek een flinke keelontsteking te hebben. Dat werd dus 3 hele dagen uitzieken in de hotelkamer, wat echt niks voor mij is. Gelukkig werkte de hele apotheek die ik mee had gekregen erg goed en voelde ik me zaterdag weer kiplekker. Ik had ook niet veel langer in die kamer moeten stilzitten want ik werd knap lastig, zou zielig zijn voor michelle.

Deze maandag konden we dus weer vol goede moed naar het dorpje toe. De meeste dingen ware net als de andere weken. Ik zal de uitzonderlijke dingen dus alleen beschrijven.

Op dinsdag morgen zijn we naar de farm gegaan om daar een keertje te werken. Hier staan de maringa bomen van de organisatie. Wij hebben ons bezig gehouden met het weghalen van de slechte gele blaadjes en het verwijderen van onkruid. Verder hebbenwe die dag de lessen bijgewoond en 's avonds in de klas met de jongste kinderen de tanden gepoetst. Dit altijd lache!

De volgende morgen is michelle mee gegaan met de voedselronde en heb ik samen met de andere vrijwilligster kleding gesorteerd. Er waren heel veel dozen vanuit Nederland gekomen. Alles komt door elkaar in dozen aan, en wij verdelen het weer in dozen. Mannen kleding, vrouwenkleding, babykleding, kinderkleding, zeep en tandenborstelspulletjes en speelgoed. Zo delen we alles op. Het kost allemaal best veel tijd, maar het is ook wel heel leuk om te doen.

Donderdag morgen zijn we met de leraren een ronde gaan doen langs de nieuwe toiletgebouwtjes. Deze zijn de afgelopen dagen gebouwd bij de arme families waar ze door de organisatie aan geschonken zijn. Wij gingen kijken of de bouw goed op gang was. Het is heel grappig om te zien hoe iedereen de toilet op zijn eigen manier bouwt met ieder zijn eigen manier van inrichten.En dat terwijl ze allemaal de zelfde, en zelfde hoeveelheid materialen en tijd krijgen om het te bouwen.

Donderdag hebben we onze tweede gameday gehouden. Deze leek even in het water te vallen toen het een uur voor het begin kei hard begon te stormen en regenen. Gelukkig hield het na anderhalf uur op en kwam, en er toch heel wat studenten opdagen. Uiteindelijk hadden we toch meer dan 50 blije gezichtjes op ons terrein rondlopen. Het verliep allemaal heel goed en michelle en ik vertrokken weer met een voldaan gevoel terug naar ons hutje.

Daar hebben we ons 's avonds beloond met een heerlijke maaltijd en fruitsalade. We hebben lekker wat muziek geluisterd, gekletst, gepuzzelt en de nageltjes gelakt. Jaja, wij drie dames vermaken ons wel in het hutje. Eerder de week kwam charlotte (de andere vrijwilligster) met verschillende goocheltrucks aanzetten, waarvan michelle en ik tot onze grote irritatie nog steeds de uitkomst niet van weten. Ook heb ik een poot van een kikker gegeten. Het is duidelijk dat hier het regenseizoen begonnen is, want afgelopen week heeft het iedere dag wel een keer geregend. Wij zijn dan zeker niet getreurt, want het koelt daardoor lekker af. De Cambodjanen zijn ook niet getreurd, want die zien het als de beste gelegenheid om kikkers te vangen, te braden en op te eten. Ook wij mochten proeven van deze heerlijke cabodjaanse delicatessen. Al weet ik zelf nog niet of ik daar nou zo blij mee was.

Kortom, weer een erg leuke en drukke week. Volgende week gaan we al weer onze een na laatste week in, mweeeeeee huilen met de pet op ;).

Ik ga weer verder genieten van mijn brownie bij de beste ijssalon van de wereld. Ook belangrijk. Fijn weekend, geniet van de wedstrijd Spanje-Nederland en tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja

Stage/vrijwilligerswerk in Cambodja

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

laatste stage week

13 Juni 2014

week 7 en 8

13 Juni 2014

week 7 en 8

30 Mei 2014

drukke week chuck

24 Mei 2014

week 5 chuck
Eline

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 4836

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 18 Juli 2014

Cambodja

Landen bezocht: