week 3 chuck village - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu week 3 chuck village - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

week 3 chuck village

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallohallo,

Het is vrijdag en ik ben weer terug in de stad. Samen met michelle zit ik nu te wachten tot eindelijk onze kamer vrijkomt en we eindelijk weer kunnen douchen, want och wat voelen we ons vies. Het is weer een meer bewogen week geweest en hetnis voorbij gevlogen.
Maandag avond hebbenbwe voor de teachers gekookt. Ze hadden nog nooit spaghetti opndus dat was wel lachen. Daarna bedachten zij ook even om een eigen maaltje te maken en werd er ongeveer voor onze ogen een kip geslacht. Vervolgens werd er geen een deel van de kip niet gegeten, de cambodjanen aten werkelijk alles op. Mooi cultureel dingetje.

Dinsdag hebben we grote schoonmaak gehouden en gewoon onze lessen gegeven. Woensdag heb ik een leuk en leerzaam spel bedacht waarbij de leerlingen met losse papiertjes waar letters op stonden zoveel mogelijk woorden te maken. ze vonden het erg leuk, vooral omdat ze normaal alleen maar aan een tafeltje alles zitten op te dreunen. Voor mij was het een goede bezigheidstherapie om smiddags in de warmte 6x het alfabet uit te schrijven en te knippen, dus ik was ook weer lekker bezig geweest.

Ook zijn michelle en ik 's middags langs gegaan bij het verlamde meisje uit het dorp. Van de organisatie hadden we de opdracht gekregen om haar op te meten omdat ze dan in nederland een nieuwe rolstoel voor haar gaan maken. Het was erg interessant om dit te doen en we voelde ons er naderhand ook zo goed bijn. Dit is natuurlijk iets wat ook mooi in ons schoolstraatje past. Volgende week gaan we beginnen aan een training voor een ander verlamd meisje, om haar armspieren op kracht te krijgen om zelf wat meer vooruit te kunnen. Ook een heel mooi projectje dus.

Donderdag hadden we een meeting met ons contactpersoon en de teachers. We gaan beginnen met het vernieuwen van het schooltje naast de medische post. Gistere zijn we begonnen met het schoonmaken van het gebouwtje. Ook dit ging geheel op de cambodjaanse manier. Een grote tak bladeren aan een lange bamboestok om zo al het stof en de spinnen van het plafond en het dak te krijgen, bij 3en mooie temperatuur van ongeveer 40 graden. Dit is af en toe afzien voor onze hollandse lichaampjes maar zeker ook een mooi project om aan mee te mogen helpen. Maandag starten we met het schilderen en de andere klusjes.

Het was weer een leuke, leerzame week met weer genoeg indrukken om dit weekend weer te kunnen verwerken.

Op dit moment ben ik blij omdat ik heb gewonnen met het potje "steen-papier-schaar" om wie er het eerste mag douchen, dus ga ik mijn verhaaltje weer sluiten!

Li-hi (doei)

  • 02 Mei 2014 - 10:36

    Eva:

    Hahaha, volgende week in een hotel gaan waar de douches op de gang zitten! Dan kun je allebei tegelijk haha
    Xxxx

  • 02 Mei 2014 - 19:05

    Guus:

    Beste Eline en Michelle,

    Ik lees dat jullie zelfs Engelse les geven. Dat lijkt mij nou hartstikke leuk......

    Groeten,

    Guus

  • 12 Mei 2014 - 21:38

    Juliette:

    Weer veel leuke nieuwe belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja

Stage/vrijwilligerswerk in Cambodja

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

laatste stage week

13 Juni 2014

week 7 en 8

13 Juni 2014

week 7 en 8

30 Mei 2014

drukke week chuck

24 Mei 2014

week 5 chuck
Eline

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4822

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 18 Juli 2014

Cambodja

Landen bezocht: