drukke week chuck - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu drukke week chuck - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

drukke week chuck

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

30 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Druk weekje
Hallo lieve mensen,

Daar ben ik weer na een druk maar leuk weekje. het begon allemaal zondag, de dag voor mijn verjaardag. We hebben het deze dag al wel een beetje gevierd in het zwembad en door savonds bij de beste italiaan ever te eten. Daarns hebben we nog een lekker drankje gedaan. toen ik terugkwam in het hotel werd ik verrast met een bed vol balonnen en een mooie kaart en een cadeautje, echt super leuk! De volgende ochtend moesten we eerst het ren en ander regelen voor de grote final test die we die dag voor de kinderen zouden klaar hebben. Ook moesten we nog het een en ander regelen voor de gameday. 'S Avonds hebben we miijn verjaardag nog een beetje gevierd met een cakeje met kaarsje en heeft michelle heel lief voor mij gezongen. Ook zijn er twee leraren nog even langs geweest voor een drankje. Een heel andere maar zeker geslaagde verjaardag.
De volgende ochtend gingen we vroeg naar het schooltje. Daar stonden dozen un het magazijn met kleding, zeep en speelgoed. Dit hebben we allemaal gesorteerd want die dsg gingen we de pakketten uitdelen aan de arme families. Dit gingen we samen met twee lerarej doen in de groto ambulance tuktuk. Het was een lange rit dwars door de bushbush maar het was zoo leuk. We hoeven hier geen quad of jeep meer te huren om zo'n bumpy ride ervaring te hebben, want die hebben we zeker gehad, erg lache. Na deze rit kwamen we aan bij het hoofd van het dorp en daar kwamen de families aan om de kleding op te halen. Michelle en ik voelde ons eerst een beetje ingemakkelijk omdat we niet goed wisten hoe we dit aan moesten pakken. Uiteindelijk moesten we gewoon kleren uit de doos halen en kijken bij welk kindje het zou passen en dan aan dat kindje geven. Toen eenmaal de speelgoed en zeepdoos open ging bleef het wat minder rustig en kregen we allemaal grijpende handjes om ons heen. Het was super raar maar ook leuk om zo alles weg te geven.

Woensdag ochtend ben ik mee geweest met de voedselronde. Ook dit was weer leuk, en altijd ook erg dankbaar werk. Het is best wel een stukje touren achter op de scooter mssr dat is echt genieten. De natuur is hier zoo mooi en het is zo rustig en mooi en uitgestrekt, zonder allemaal vol gebouwde shit. Ik denk dat ik dat echt ga missen als ik terug ben in nederland.
Smiddags hebben we veel voorbereidend werk gedaan voor de gameday, want die was de volgende dag. Ook dit was erg geslaagd. Het is wel heel erg anders dan in Nederland om zo iets te organiseren. In nederland heb je goede communicatie, vaak mooi voetbalveld wawr je al vanuit kan gaan en weet je ongeveer wat je moet verwachten en hoeveel kinderen komen. Deze week hadden ze op het terrein wat wij bedacht hadden voor de gameday een enorme grote zandbak leeggegooid en reden er op de middag zelf steeds vrachtwagens over het terrein heen en weer. Woops... en dan. Even snel improviseren en de onderdelen maar ergens anders wegzetten. En toen was het wachten, hoeveel kinderen zouden er komen. 5 minuten voor dat het zou beginnen waren er nog maar 20 en dachten we: 'oh dat is minder dan verwacht'. Maar na een half uur liepen er ongeveer 80 kinderen over het terrein rond. Woew wat een opkomst!! En dat met maar twee organisatoren die de taal niet spreken en 4 leraren die je zelf ook erg moet aansturen. Het verliep allemaal heel goed. Tuurlijk moesten we veel aanpassen, en je vooral niet veel aan je draaiboek en regeltjes willen vasthouden, want de kinderen hebben toch wel plezier. Op Facebook volgen snel een aantal foto's. Michelle en ik konden als twee trotse leraresjes naar huis.

En zo vloog de week voorbij met al deze activiteiten. En zo vliegen alle weken voorbij, want volgende week zitten we nog maar 4 weken in het dorp. volgende week een iets minder drukke week, maar vast ook weer heel leuk! Jullie horen er snel van!

De groeten!