het begin van een indrukwekkende reis - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu het begin van een indrukwekkende reis - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

het begin van een indrukwekkende reis

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

03 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo lieve lezertjes,

Velen van jullie zullen benieuwd zijn of we veilig zijn aangekomen, dus ik laat jullie niet langer in spanning. Dinsdag avond vertrokken we met het vliegtuig naar abu dhabi, daar hebben we twee uur gewacht om over te stappen in het vliegtuig naar bangkok. De vliegreis is heel goed gegaan. Het is een heel nette maatschappij. Michelle en ik waren helemaal gelukkig met het schermpje voor ons waar we 100 verschillende films opmonden kijken en games op konden doen.

Eenmaal in bangkok aangekomen (om 6 uur savonds) hebben we wat gegegen en een soort trein gepakt naar de stad. Veel mensen keken ons raar aan toen we zeiden dat we nog geen slaapplaats hadden. Maar we stonden binnen 5 minuten na het uitstappen in het eerste en beste hotelwat we tegen kwamen. Daar hebben we de nacht doorgebracht. Vanochtend hebben we vroeg ontbeten en een taxi genomen naar het busstation. Daar ging alles beter en sneller dan verwacht. Bij het ontbjit vroegen we ons nog af waar de dag ons zou rengen en of ae uüberhaupt in siem reap aan zouden komen. We werden erg goed geholpen en om 9 uur zaten we in de bus. Deze heeft er 9 uurover gedaan om in siem reap te komen en het was een heel gedoe bijde grens met controles. De busreis was niet eens zo heel bumpy als we verwacht hadden en we kregen kei veel eten en drinken wat we ook echt niet aan hadden zien komen.

Om half 7 vanavond zjin we aangekomen in siem reap. Gelijk hadden we onze eerste ervaring in een tuktuk watecht super grapig was. Deze tuktuk bracht ons naar het hotel waar we nu zitten. Het is prima, maar morgen gaan we opzoek naar een andere, die nog beter is maar wel de zelfde prijs of minder.

Anavond ook al veel indrukken in de stad opgedaan. Er is een hele grote pubstreet waar wij ongekend blij mee zijn, met mega veel barretjes, restaurants en winkeltjes. Owja en zielige bedelende kindjes met baby'tjes in hun arm wat ook best apart was om zo voor de eerste keer te zien. Nu ga ik naar bed toe. Ik zit met wifi op de trap omcst dat de enige goede wifi plek is, maar erg comfortabel is het niet.

Tot snel!

• 03 April 2014 - 21:46

Jan:

Succes en geniet ze.

• 03 April 2014 - 22:40

Eva Van Der Veer:

Heeeee droppie! Super op te lezen! Leuk dat je al zo snel je eerste verslag hebt geschreven! Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen!

Geniet ervan!
    Xxxxxxxx

• 04 April 2014 - 12:34

Juliette Ott:

Al leuke eerste herinneringen. Zullen er nog veel meer bijkomen.
    Geniet ervan.

• 06 April 2014 - 08:14

Stef:

Leuk te hore dat je zo'n goede reis gehad hebt. De Red Piano in Siem Reap is een aanrader, alles komt voorbij daar.