eerste week in chuck - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu eerste week in chuck - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

eerste week in chuck

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

10 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zoo daar ben ik weer, eerder dan verwacht. Eigenlijk zouden we zaterdag ochtend pas terugkomen maar de plannen waren een beetje gewijzigd.

Maandag ochtend kwamen we aan in het dorpje chuck waar we onze stage gaan lopen. Nadat we onze spullen wat uitgepaktin onze kamer kwam Von naar ons toe (een van de leraren) hij vertelde ons het een en ander en we spraken af om hem laat in de middag weer te zien om naar het schooltje te gaan. Samen met Leon (de andere vrijdilliger) hebben we wat gechilled in de hangmatten. Rond 4 uur vertrokken we met Von naar het schooltje, daar heeft hij ons wat rondgeleid, het zag er heel schattig uit. Rond 5 uur kwamen de kinderen en de andere twee leraren. Omdat het volgende week Khmer-Nieuwjaar is, gaan er maar weinig lessen door deze week. Cambodjanen nemen als het ware een week voor de nieuwjaarsvakantie al vakantie. Dit betekend dus: geen lessen geven maar spelletjes en gewoon helemaal niks meer doen omdat hun hoofd nu "te vol" zit. De kinderen gingen dus wat tikspelletjes doen.

Eenmaal terug van het schooltje gingen we koken. Dit is een hele happening want we moeten eerst hout zoeken, dan vuur makenen dan hopen dat het eten gaar en goed wordt. Doordat het hier om half 7 savonds hartstikke donker is moesten we ook in het donker koken, met een lampje. Het probleem van de avond en het lampje is dater verschrikkelijk veel vbeesten op afkomen. Michelle en ik werden totaal panisch en sprongen gelik ons bed in veilig onder onze klamboe. In onze kamer zaten verschrikkelijk grote kevers en we hoorde alleen maar enge geluiden. Het was een verschrikkelijke avond en nacht. Daarbij kwam dat ik al 2 dagen erge darmproblemen had en deze ook deze avond weer opspeelde waardoor ik mijn bed uit moest en naar buiten om naar het wc hokje te gaan. Ik was kei bang want ik kwam allemaal enge beesten tegen.

Jeetje, wat waren wij blij toen het ochtend was, de beesten weer veilig weg waren en het eindelijk wat koeler was. Deze dag kregen we een rondleiding van Von en de andere twee leraren door de commune. We zijn langs de schooltjes geweest, de medische post en de pagode waar ook de monniken leefde. Dit was heel leuk en interessant om te zien. Na deze tour zijn we weer in de hangmat beland voor de rest van de middag omdat er weer niks te doen was. De tacktiek van het koken hadden we aangepast naar laat in de middag koken zodat we dit niet meer in het enge donker hoefde te doen. Ook de tacktiek vanhrt in bed liggenin in slaap komen was aangepast. Vanaf die avond leest michelle iedere avond in de hut voor uit een informatiev boekje an cambodja. Hier worden we moe van en zjn we afgeleid van alle enge geluiden.

Woensdag wad eigenlijk veel anders. Vandaag beslotenwe alleen om zelf wat rond te kijiken mrt de fietsen. Dit begon als heel fijn en mooi en leuk. We dat hadden er alleen geen rekening mee gehouden we ook terug moesten fietsen. De terugweg ging dus wat minder soepel omdat we totaal gekilled werden door de zon en de hitte. Helemaal uitgeput kwamen we terug aan bij de hut. Daar hebben we onszelf beloond met een soort koude douch en een heerlijke watermaloen. Daarna begon het vervelen weer.

Dat is de reden waarom we nu al terug zijn in de stad. Er was gewoon echt niks te doen. Nu hebben we vakantie tot de 20ste april. Een deze dagev vertrekken we naar d hoofdstad en daarna naar het zuiden om te genieten van de mooiste stranden van de wereld.

Mijn volgende reisverslag zal dus een stuk positiever zjn!