phnom phen - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu phnom phen - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Eline Baijens - WaarBenJij.nu

phnom phen

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 April 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo allemaal,
Op dit moment schrijf ik dit verslag vanuit sihanoukville. Hier zijn we om onze vakantie te houden. afgelopen vrijdag ochtend zijn we vertrokken vanuit Siem Reap naar Phnom Phen (de hoofdstad). Na een busreis van ongeveer 6 uur kwamen we hier aan. We werden gelijk overvallen door de grootte e drukte van deze stad vergeleken met ons schattige Siem Reap. de volgende dag hebben we net iets buiten de stad de bekende killingfields bezocht (voor de gene die dit niet kennen, zie google). Dit erg indrukwekkend. Het is heel gek om op een moord/martelplaats rond te lopen, waarvan je weet dat dit nog niet eens zo lang geleden gebeurd is. Omdat we na dit bezoekje toch al in de iets wat sombere stemming waren, hebben we gelijk maar een bezoekje naar het genocidemuseum (jail) achteraan geplakt. Ook hier hebben we heel veel nare dingen gezien.
phnom phen was maar een tussenstop omdat we hier graag een culturele dag wilde houden. De dag daaarna vertrokken we vroeg met de bus naar Sihanoukville. Helaas konden we heir twee dagen niet zo veel doen omdat ik sinds zaterdag verschrikkelijke krampen en buikpijn door een opgelopen voedselvergiftiging. Ik ben hier twee dagen goed ziek van geweest en daarom gistere maar een dokter bezocht. Ik heb antibiotica en andere medicijnen gekregen (geloof me, samen met al die andere pillen en dingen lijk ik wel een wandelende apotheek).
Vandaag gaat het gelukkig een stukje beter. Ook het weer is beter dus we konden eindelijk naar h3t strand. Sihanoukville is echt geen stad om ziek te zijn. Dit is de grootste party en beachplaats vol backpackers van heel cambodja. Helaas nog niet veel zon voor mij. Zojuist ben ik er achter gekomen waarom je met antibiotica niet in de zon mag. Mijn benen zijn vuur rood en gevlekt. Mensen kijken me aan alsof ik een monster ben. Dat word dus nog niet bijbruinen voor mij.

Hopen dat het iedere dag een beetje beter gaat zodat ik ook een beetje kan gaan genieten van mijn vakantie. Verder zijn de mensen hier top en hebben we een kei schattig bungalotje.

See you guys laterrrrrrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Cambodja

Stage/vrijwilligerswerk in Cambodja

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2014

laatste stage week

13 Juni 2014

week 7 en 8

13 Juni 2014

week 7 en 8

30 Mei 2014

drukke week chuck

24 Mei 2014

week 5 chuck
Eline

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4847

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 18 Juli 2014

Cambodja

Landen bezocht: